سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید گوشت بخوریم ؟

در ابتدا باید بدانیم که بدن ما برای رشد به پروتئینِ کافی نیاز دارد. پروتئین هم از گوشت سفید و قرمز و بعضی دیگر از مواد غذایی به بدن ما می رسد.

در صورت نخوردن گوشت، بدن رشد کافی نمی کند و ممکن است به بیماری های بسیاری مبتلا شویم. نقشی که پروتئین در بدن ما ایفا می کند این است، به خاطر همین خوردن پروتئین برای ما ضروری است:

پروتئین نقش بسیار مهمی در اعمال حیاتی تمام موجودات زنده، از کوچکترین ویروس گرفته تا بزرگترین پستاندار و از جمله انسان بازی می کند و اگر بخواهیم ترکیبی را به نام «اساس زندگی» بخوانیم، باید آن را به پروتئین اطلاق کنیم.

در بسیاری از سایر کشورها، کمبود پروتئین بعد از کمبود انرژی، دومین عامل سوء تغذیه شدید و مرگ و میر است. 

مواد غذایی حیوانی مانند تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست، گوشت قرمز، مرغ و ماهی نمونه هایی از مواد غذایی حاوی پروتئین کامل هستند.

پروتئین ها برای رشد و نگهداری بافت ها، تشکیل اجزاء ضروری بدن، تنظیم تعادل آب بدن، مبارزه با میکروب ها و  ویروس ها، انتقال مواد مغذی در بدن مورد نیاز هستند.

بدن از پروتئین ها در ساختمان تمام سلول ها، تنظیم بسیاری از فرآیندها و به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. 

از جمله نقش های جالب پروتئین ها در بدن این است که در کنترل اشتها دخالت دارند.

غذاهای پروتئینی به محض مصرف منجر به فرستادن پیام هایی به مرکز سیری در مغز می شوند که به بدن می گویند چه هنگام خوردن غذا کافی است.

فقدان پروتئین در رژیم غذایی منجر به استفاده بدن از منابع پروتئینی خودش می گردد. ضعف ماهیچه ای، نازک شدن و کم پشت شدن موها، تأخیر در ترمیم زخم ها و سوء هاضمه علایم کمبود دریافت پروتئین هستند. ضعف در عملکرد قلب نیز از علایم کمبود پروتئین است.

از دیگر مزایای مصرف گوشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مفید برای افراد سنین کودکی و نوجوانی: گوشت قرمز سرشار از منیزیم است.

مفید برای شکل گیری عضلات بدن: گوشت سرشار از پرتئین حیوانی است.

مفید برای زنان باردار: پروتئین موجود در گوشت برای زنان باردار بسیار مفید است. همچینین این پروتئین برای ورزشکاران، کودکان و زنان در دوران شیردهی لازم و ضروری است.

مفید برای افراد مسن: گوشت مرغ بدلیل اینکه حاوی نیاسین است برای بیماری‌های مغزی مثل آلزایمر بسیار مفید است. همچین این ماده غذایی برای تقویت پوست، دستگاه گوارشی و سیستم عصبی موثر است.

موارد مهم در استفاده گوشت

اجباری نیست که مصرف همه انواع گوشت قرمز را کنار گذاشته و حذف کنید ، اما باید در انتخاب آن برای استفاده دقت داشته باشید و به شکل صحیح آن را تهیه کرده و به شکل متعادل از آن مصرف کنید.
– از استفاده بخش های گوشت که حاوی چربی است خودداری کنید.
– بخش های دل و جگر و قلوه و گوشت های اندامی مثل آن و گوشت های فراوری شده سوسیس، هات داگ، کالباس و بیکن و مانند آن ها را استفاده نکنید.
– قسمت هایی از گوشت که به شکل یکپارچه چربی دار هستند را خریداری نکنید و گوشت پاک شده و لخم بخرید. تمام چربی های گوشت را که می بینید قبل از طبخ از آن جدا کنید.
– از تفت دادن یا سرخ کردن و کباب کردن گوشت خودداری کرده و از روش اب پز برای طبخ آن استفاده کنید یا آن را در فر قرار دهید یا به گونه ای روی اجاق طبخ کنید که چربی ذوب شده آن تفکیک شود.
– در صورتی که گوشت را آرام پز می کنید، قبل از سرو غذا چربی های آن را تفکیک کنید و در آخر برای جلوگیری از انتقال عفونت های قابل انتقال از طریق غذا، گوشت را تا 74 درجه سانتی گراد حرارت دهید، اما مراقب باشید که گوشت زغالی نشود.
فروشگاه اینترنتی گوشت سنتر انواع گوشت های سفید و قرمز ، گوشت چرخ شده و… را با بهترین وبیشترین کیفیت برای شما فراهم کرده است. شما می توانید با خرید اینترنتی گوشت از ما بهترین ها را برای خود تهیه کنید و در صورت عدم رضایت اقلام خریداری شده را مرجوع نمایید.ما در گوشت سنتر ضامن سلامتی شما هستیم.